Drogi Użytkowniku,

Jest nam niezmiernie miło, że zdecydowałeś się na współpracę z Kancelarią Ochrony Środowiska i wybór jednego z naszych Produktów cyfrowych. Zanim jednak podejmiesz decyzję o zakupie zapoznaj się proszę z poniższym Regulaminem.

Zawarte w nim zostały zasady naszej współpracy, w tym zasady korzystania z udostępnianych przez nas treści. Dowiesz się z niego również jakie są Twoje prawa.

 

Pamiętaj proszę, że oferowane przez nas Produkty cyfrowe są produktami odnoszącymi się do ogólnych wymagań prawnych lub o ograniczonym czasie. Ich celem jest pomoc w zrozumieniu określonych zagadnień i nie mogą one w pełni zastąpić kompleksowej i indywidualnej analizy prawnej danego stanu faktycznego. Jeśli pomimo zapoznania się z zakupionym Produktem cyfrowym nadal masz pytania lub wątpliwości, skontaktuj się z nami, wspólnie spróbujemy znaleźć rozwiązanie Twojego problemu.

 

Jeśli będziesz miał jakiekolwiek pytania nie wahaj się z nami skontaktować. Dane kontaktowe znajdziesz w treści Regulaminu.

 

 

REGULAMIN INTERNETOWEJ SPRZEDAŻY PRODUKTÓW CYFROWYCH WRAZ Z REGULAMINEM ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ PRZEZ KANCELARIĘ OCHRONY ŚRODOWISKA

 

Wersja obowiązująca od: czerwca 2025 r.

 

Produkty cyfrowe oferowane są przez Martę Banasiak prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą Kancelaria Ochrony Środowiska Marta Banasiak, ul. Strońska 14/4d, 50-540 Wrocław (NIP: 753-213-39-46, REGON: 022445133) wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, dalej zwanej Sprzedawcą.

 

§ 1 Definicje

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

  1. Sprzedawca - Marta Banasiak prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Kancelaria Ochrony Środowiska Marta Banasiak, ul. Strońska 14/4d, 50-540 Wrocław (NIP: 753-213-39-46, REGON: 022445133), tel. 600 450 944, e-mail: kancelariabanasiak@gmail.com;

  2. Zamawiający – podmiot który dokonuje zakupu Produktu cyfrowego tj. osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną;

  3. Produkty cyfrowe – Szkolenie, Konsultacje, Szkolenie on-demand 24/7, Biuletyn Ochrony Środowiska oraz inne produkty dostępne w Sklepie; Produkty cyfrowe mają charakter odpłatny;

  4. Szkolenie – usługa cyfrowa, polegająca na udostępnieniu i prezentacji w czasie rzeczywistym treści cyfrowej za pośrednictwem platformy Clickmeeting (audio/video) lub innej wskazanej przez Zamawiającego i zaakceptowanej przez Sprzedawcę;

  5. Szkolenie on-demand 24/7– usługa cyfrowa polegająca na udostępnieniu treści cyfrowej w formie nagrania, do której dostęp jest umożliwiany Zamawiającemu na określony czas, za pośrednictwem serwisu Clickmeeting (audio/video);

  6. Biuletyn Ochrony Środowiska – treść cyfrowa obejmująca:

  • newsletter, opracowany w formie graficzno-tekstowej (plik PDF), udostępniany za pośrednictwem sieci internetowej, obejmujący 5 publikacji udostępnianych w trakcie danego roku kalendarzowego, nie mający charakteru periodyku,
  • możliwość wzięcia udziału w dwóch spotkaniach on-line organizowanych przez Sprzedawcę poświęconych zagadnieniom prawnym w ochronie środowiska;
  1. Konsultacje – usługa cyfrowa, polegająca na zasięgnięciu rady lub uzyskaniu opinii z zakresu prawa ochrony środowiska u Sprzedawcy przez Zamawiającego, za pośrednictwem bezpośredniego połączenia audio/video on-line lub w inny wspólnie uzgodniony sposób;

  2. Sklep – serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę dostępny na stronie kancelariaochronysrodowiska.pl;

  3. Konsument – osoba fizyczna nabywająca Produkt cyfrowy w celach niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;

  4. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, nabywająca Materiał szkoleniowy w ramach działalności gospodarczej lub zawodowej;

  5. Przedsiębiorca na prawach konsumenta - osoba fizyczna nabywająca Produkt cyfrowy w celach związanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;

  6. Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy zgodnie z ustawą z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach ustawowo wolnych od pracy;

  7. Regulamin – niniejszy dokument, określający prawa i obowiązki Sprzedawcy i Zamawiającego oraz warunki składania Zamówień i dokonywania zakupu Produktu cyfrowego;

  8. Zamówienie – oświadczenie woli Zamawiającego, stanowiące ofertę zawarcia Umowy złożoną Sprzedawcy przez Zamawiającego, składane za pośrednictwem Formularza rejestrowego, zawierającego informacje niezbędne do zawarcia i wykonania Umowy;

  9. Umowa – umowa o dostarczenie treści cyfrowych przez Sprzedawcę na rzecz Zamawiającego, dotycząca wybranego przez Zamawiającego Produktu cyfrowego objętego Zamówieniem, której warunki określa Regulamin, zawierana w momencie potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę;

  10. Koszyk – usługa udostępniona przez Sprzedawcę w Sklepie, w ramach której widoczne są Produkty cyfrowe wybrane przez Klienta do Zamówienia, umożliwiająca złożenie Zamówienia, a także wyświetlenie aktualnej wartości Zamówienia;

  11. Formularz rejestracyjny – elektroniczny dokument umożliwiający złożenie Zamówienia i zawarcie Umowy;

  12. Operator płatności - PayPro Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu przy ul. Pastelowej 8, 60-198 Poznań, zaś w odniesieniu do Szkolenia on-demand - PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 186;

  13. Dowód zapłaty – faktura VAT wystawiona przez Sprzedawcę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

 

§ 2 Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa prawa i obowiązki Zamawiającego oraz Sprzedawcy, a także warunki zawarcia i realizacji Umowy oraz zasady korzystania z udostępnianych Produktów cyfrowych.

  2. Regulamin stanowi wzorzec umowny w rozumieniu przepisów ustawy Kodeks cywilny.

  3. Regulamin nie wyłącza ani nie ogranicza wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa uprawnień Zamawiającego, w szczególności będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta.

  4. W przypadku rozbieżności pomiędzy Regulaminem a treścią zaakceptowanej przez Sprzedawcę oferty, wiążąca jest oferta.

  5. Dostęp do Regulaminu Zamawiający może uzyskać w każdym momencie poprzez udostępniony w Sklepie link, a także poprzez zapisanie go w dowolnym formacie na wybranym przez siebie nośniku.

  6. Wszystkie dostępne w Sklepie Produkty cyfrowe poświęcone są zagadnieniom prawa ochrony środowiska w kontekście działalności przedsiębiorcy i są zgodne z umową w rozumieniu art. 43k ustawy o prawach konsumenta. Zamawiający zobowiązany jest zweryfikować czy opis Produktu cyfrowego, którym zainteresowany jest Zamawiający, odpowiada jego oczekiwaniom, a w razie powzięcia wątpliwości powinien uprzednio skontaktować się ze Sprzedawcą.

  7. Udostępniane treści cyfrowe, z wyłączeniem Konsultacji, nie stanowią porady prawnej, a jedynie opinię ich autorów o obowiązujących przepisach prawa. Produkty cyfrowe nie są objęte gwarancją, natomiast Zamawiający może skontaktować się ze Sprzedawcą celem zlecenia zindywidualizowanych usług prawnych. Sprzedawca świadczy usługi z należytą starannością, nie ponosząc odpowiedzialności za określone rezultaty.

  8. Jeśli Zamawiający nie może uruchomić Produktu cyfrowego powinien niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą.

  9. Należyte działanie Produktu cyfrowego jest możliwe w razie spełniania następujących wymagań sprzętowych, z którymi Produkty cyfrowe są kompatybilne:

    1. Komputer lub inne urządzenie mobilne z dostępem do internetu

    2. Przeglądarka internetowa: Safari, Chrome, Mozilla Firefox

    3. Aktywne wtyczki – Java, Flash

    4. Rozdzielczość monitora 1280 x 800, kolory 24 lub 32 bit

    5. Posiadanie przez Zamawiającego oraz dostęp do konta e-mail.

  10. Obowiązkiem Zamawiającego jest zapewnienie sobie odpowiednich warunków technicznych umożliwiających skorzystanie z oferowanych Produktów cyfrowych.

  11. Zamawiający nie może dostarczać treści o charakterze bezprawnym w ramach kontaktu ze Sprzedawcą.

 

§ 3 Zamówienie w sklepie

  1. Informacje o Produktach cyfrowych nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, stanowią one zaproszenie do zawarcia Umowy.

  2. Złożenie Zamówienia przez Zamawiającego stanowi ofertę w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, złożoną Sprzedawcy przez Zamawiającego. Sprzedawca niezwłocznie potwierdza akceptację Zamówienia i zawarcie Umowy, chyba że realizacja Zamówienia jest niemożliwa np. z powodu braku zapłaty ze strony Zamawiającego. Akceptacja Zamówienia może nastąpić także w sposób dorozumiany np. przez rozpoczęcie realizacji Umowy przez Sprzedawcę albo wystawienie dokumentu potwierdzającego zapłatę Ceny. W razie braku możliwości akceptacji Zamówienia przez Sprzedawcę, Zamawiający otrzyma niezwłocznie stosowną informację oraz nastąpi zwrot wpłaconych środków na rachunek, z którego zostały wysłane, o ile zapłata taka nastąpiła.

  3. W celu złożenia Zamówienia na Szkolenie on-demand 24/7 Zamawiający powinien:

    1. wybrać w Sklepie Produkt cyfrowy: Szkolenie on-demand 24/7, a następnie opcję „Dodaj do koszyka” lub kliknąć w udostępniony Zamawiającemu link do Formularza rejestracyjnego,

    2. zapoznać się z informacjami znajdującymi się w Formularzu rejestracyjnym,

    3. wskazać wszystkie wymagane w Formularzu rejestracyjnym informacje, w tym adres e-mail za pośrednictwem którego ma zostać udostępnione Szkolenie on-demand 24/7,

    4. zaakceptować postanowienia Regulaminu oraz zapoznać się z postanowieniami Polityki prywatności,

    5. potwierdzić chęć zakupu poprzez wybranie opcji „Kup bilet” w Formularzu rejestracyjnym,

    6. dokonać płatności za pośrednictwem Operatora płatności.

  4. Wszystkie Pozostałe Produkty cyfrowe mogą być dowolnie dodawane i usuwane z Koszyka przez Zamawiającego. Dodanie produktu cyfrowego do Koszyka nie jest równoznaczne z zawarciem Umowy i nie rodzi obowiązku zapłaty Ceny. W celu złożenia Zamówienia Zamawiający powinien:

    1. wybrać w Sklepie Produkt cyfrowy/Produkty cyfrowe poprzez dodanie go do Koszyka, a następnie potwierdzić chęć złożenia Zamówienia przyciskiem „DALEJ”,

    2. wskazać wszystkie wymagane w Formularzu rejestracyjnym informacje, w tym adres e-mail za pośrednictwem którego mają być udostępniane Produkty cyfrowe,

    3. zaakceptować postanowienia Regulaminu oraz zapoznać się z postanowieniami Polityki prywatności, a następnie potwierdzić poprawność wskazanych w Formularzu rejestracyjnym danych przyciskiem „DALEJ”,

    4. zweryfikować poprawność Zamówienia a następnie potwierdzić jego złożenie przyciskiem „ZŁÓŻ ZAMÓWIENIE”,

    5. dokonać płatności za pośrednictwem Operatora płatności.

  5. Warunkiem złożenia Zamówienia jest zapoznanie się i zaakceptowanie niniejszego Regulaminu, co Zamawiający potwierdza przed złożeniem Zamówienia poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w Formularzu zamówienia.

  6. W przypadku konsultacji Formularz rejestracyjny zawiera również pole umożliwiające Zamawiającemu opis zagadnienia mającego być przedmiotem konsultacji – pole o nazwie „Twoje uwagi”.

  7. Przed złożeniem Zamówienia na Szkolenie on-demand 24/7 Zamawiający ma możliwość wykonania testu konfiguracji systemu w celu weryfikacji możliwości odtworzenia treści na danym urządzeniu; Test konfiguracji systemu znajduje się na Formularzu rejestracyjnym pod przyciskiem „Kup bilet”

  8. Złożenie Zamówienia następuje poprzez wybranie przez Zamawiającego przycisku „Kup bilet” w przypadku Szkoleń on-demand 24/7 lub „Złóż zamówienie” w przypadku pozostałych Produktów cyfrowych,

  9. Naciśnięcie przez Zamawiającego przycisku o którym mowa w punkcie 8 oznacza złożenie przez Klienta Zamówienia oraz powstanie obowiązku zapłaty.

  10. Powiadomienie o złożeniu Zamówienia Zamawiający otrzyma na wskazany w Formularzu rejestracyjnym adres e-mail.

  11. Sprzedawca ma prawo anulować Zamówienie w przypadku nieuiszczenia Ceny przez Zamawiającego w terminie 3dni roboczych od dnia złożenia Zamówienia, o ile nic innego nie wynika z postanowień odrębnych, lub w przypadku wypełnienia Formularza rejestracyjnego w sposób uniemożliwiający prawidłową realizację Umowy.

  12. Warunkiem otrzymywania Produktu cyfrowego jest prawidłowe złożenie Zamówienia wraz z akceptacja treści niniejszego Regulaminu, skuteczne uiszczenie należnej Ceny oraz akceptacja Zamówienia przez Sprzedawcę zgodnie z punktem 2 powyżej.

  13. Zamawiający ponosi wyłączną odpowiedzialność za prawidłowość danych wskazanych w Formularzu zamówienia i jest zobowiązany do ich aktualizacji.

 

§ 4 Cena i płatność

  1. Cena wskazana w Sklepie jest ceną brutto wyrażoną w złotych polskich i obejmuje wszystkie podatki wymagane przepisami prawa. Jeśli nie umówiono się inaczej to Cena stanowi przedpłatę warunkującą możliwość akceptacji Zamówienia przez Sprzedawcę.

  2. Ceną obniżoną jest cena obowiązująca na skutek obniżenia Ceny Produktu cyfrowego.

  3. Ceną najniższą jest najniższa cena za Produkt cyfrowy, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.

  4. Zamawiający ma obowiązek dokonania płatności niezwłocznie po złożeniu Zamówienia, o ile nic innego nie wynika z uzgodnień Stron lub wybranego przez Zamawiającego sposobu płatności.

  5. Zamawiający ma możliwość dokonania zapłaty za Produkt cyfrowy tytułem złożonego Zamówienia za pośrednictwem systemu Operatora płatności.

  6. Płatności można dokonać za pomocą form płatności oferowanych przez Operatora płatności.

  7. Dokonanie płatności za pośrednictwem Operatora płatności wymaga nawiązania odrębnego stosunku prawnego z Operatorem płatności i zaakceptowania jego regulaminu.

  8. W przypadku płatności za pośrednictwem Operatora płatności czas realizacji zaakceptowanego przez Sprzedawcę Zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności. W przypadku płatności przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy zaakceptowane Zamówienie zrealizowane zostanie niezwłocznie po otrzymaniu płatności przez Sprzedawcę.

  9. Sprzedawca przesyła Dowód płatności Zamawiającemu wystawiony zgodnie z danymi wskazanymi w Formularzu zamówienia, na adres e-mail wskazany w tym formularzu, w terminie do 5 dni od dnia uiszczenia Ceny. Zamawiający wyraża zgodę na przesyłanie faktur na wskazany adres e-mail.

  10. Komunikacja ze Sprzedawcą dokonywana przez Zamawiającego może wiązać się dla Zamawiającego z ponoszeniem dodatkowych kosztów, jakie wynikają z zawartych przez niego umów z podmiotami trzecimi. Sprzedawca nie pobiera opłaty za skorzystanie z określonego sposobu zapłaty przez Zamawiającego, przy czym nie odpowiada za koszty pobierane przez operatora płatności w związku z wybranym sposobem zapłaty.

 

§ 5 Dostęp do Szkolenia on-demand 24/7

  1. Zamawiający, na wskazany przez siebie w Formularzy rejestracyjnym adres e-mail otrzyma wiadomość zatytułowaną „Potwierdzenie płatności”. Email ten stanowi potwierdzenie zawarcia Umowy.

  2. Wiadomość wysyłana jest niezwłocznie po zaksięgowaniu płatności (max. do drugiego dnia roboczego po zaksięgowaniu płatności).

  3. W wiadomości o której mowa w punkcie 1 znajdować się będzie link umożliwiający odtworzenie Szkolenia on demand 24/7.

  4. Dostęp do Szkolenia on-demand 24/7 ograniczony jest czasowo i wynosi 72 godzin od chwili otrzymania wiadomości o której mowa w punkcie 1; Po upływie tego czasu dostęp do Szkolenia on-demand 24/7 wygasa i Zamawiający nie posiada możliwości jego odtworzenia.

 

§ 6 Biuletyn Ochrony Środowiska

  1. Newslettery Biuletynu Ochrony Środowiska udostępniane są Zamawiającemu sukcesywnie w trakcie roku kalendarzowego objętego Zamówieniem, niezwłocznie po ich opracowaniu, nie wcześniej jednak niż przed uregulowaniem Ceny za dany rok kalendarzowy.

  2. Zawarcie Umowy w trakcie trwania roku kalendarzowego uprawnia do otrzymania newsletterów opracowanych i udostępnionych przed złożeniem Zamówienia w danym roku kalendarzowym.

  3. W przypadku zawarcia Umowy w trakcie trwania roku kalendarzowego, Zamawiający otrzyma zaproszenie do spotkań jeszcze w danym roku niezrealizowanych. W przypadku złożenia Zamówienia po zrealizowaniu jednego lub obu spotkań planowanych na rok kalendarzowy objęty Zamówieniem, wraz z potwierdzeniem Zamówienia, Zamawiający otrzyma powiadomienie o tym fakcie, wraz z możliwością odstąpienie od umowy.

  4. Umowa zostaje zawarta na czas określony tj. do końca roku kalendarzowego, którego dotyczy Zamówienie i podlega automatycznemu przedłużeniu na kolejny rok kalendarzowy, o ile Zamawiający nie przekaże Sprzedawcy informacji o jej wypowiedzeniu przed zakończeniem roku kalendarzowego.

  5. Wypowiedzenie Umowy nie upoważnia Zamawiającego do żądania zwrotu zapłaconej ceny lub jej części i odnosi skutek na zakończenie kolejnego okresu rozliczeniowego tj. kolejnego roku kalendarzowego.

  6. Zamawiający poinformuje Zamawiającego o zmianach związanych z udostępnianiem Biuletynu Ochrony Środowiska, w tym o ewentualnej planowanej zmianie jego ceny w kolejnym roku kalendarzowym, przy czym informacja taka zostanie przesłana najpóźniej do 30 listopada danego roku kalendarzowego. W przypadku zaistnienia zmian Zamawiający jest uprawniony do wypowiedzenia umowy bez podawania przyczyny, zgodnie z ust. 4 powyżej.

  7. Sprzedawca zachowuje prawo do wstrzymania dostępu do Biuletynu Ochrony Środowiska oraz nie zawierania nowych umów z Zamawiającym, który nie uiścił wszystkich należności wobec Zamawiającego lub narusza warunek określony w ust. 3.

  8. Sprzedawca rezerwuje sobie prawo do zaprzestania udostępniania Biuletynu Ochrony Środowiska, o czym poinformuje Zamawiających, z którymi zawarł umowę. W takiej sytuacji, Zamawiającym przysługuje proporcjonalny zwrot wpłaconych kwot.

 

§ 7 Konsultacje

  1. Konsultacje zostaną przeprowadzone w terminie wspólnie uzgodnionym między Zamawiającym a Sprzedawcą.

  2. W celu ustalenia terminu Konsultacji Sprzedawca skontaktuje się z Zamawiającym w terminie do 2 dni roboczych po zaksięgowaniu uiszczonej Ceny.

  3. Zamawiający ma możliwość udostępnienie Sprzedawcy wybranych dokumentów, przy czym czas ich analizy wlicza się do czasu Konsultacji. Jeśli obszerność albo złożoność dokumentów udostępnionych przez Zamawiającego jest na tyle duża, że wynagrodzenie za Konsultację będzie niewystarczające dla ich pełnej analizy, Sprzedawca informuje o takim fakcie Zamawiającego oraz o wycenie takiej analizy.

  4. Konsultacje odbywają się za pośrednictwem platformy Clickmeeting, zaś dostęp do nich chroniony jest hasłem.

  5. W ramach Konsultacji, Sprzedawca świadczy usługę z należytą starannością, ale bez gwarancji osiągnięcia określonego rezultatu, który może być uzależniony od wielu aspektów sprawy.

 

§ 8 Szkolenia

  1. Szkolenia organizowane są w terminach wskazanych w Sklepie.

  2. Sprzedawca zastrzega możliwość zmiany terminu Szkolenia, w sytuacji gdy liczba Zamawiających nie przekroczy 3, o czym poinformuje Zamawiającego z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem. W takiej sytuacji Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od Umowy.

  3. Po zakończeniu Szkolenia Zamawiający otrzyma materiały ze szkolenia w postaci prezentacji w formacie PDF.

  4. Szkolenia odbywają się za pośrednictwem platformy Clickmeeting, zaś dostęp do niego chroniony jest hasłem.

  5. Dane logowania umożliwiające dostęp do Szkolenia Sprzedawca przesyła Zamawiającemu za pośrednictwem maila, nie później niż 24h przed planowanym terminem Szkolenia.

  6. Nieuczestniczenie Zamawiającego w Szkoleniu nie uprawnia go do zwrotu Ceny.

 

§ 9 Prawa autorskie

  1. Produkty cyfrowe, w tym zdjęcia i grafiki są utworem w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, podlegającym ochronie prawnej.

  2. Prawami autorskimi do treści cyfrowych dysponuje Sprzedawca bądź inny podmiot, od którego Sprzedawca uzyskał odpowiednie licencje.

  3. Wszelkie materiały udostępnione przez Sprzedawcę mogą być wykorzystywane przez Zamawiającego wyłącznie na własny użytek; Nieuprawnione jest dalsze rozpowszechnianie, udostępnianie lub pobieranie w jakikolwiek inny sposób poza zakresem dozwolonego użytku. Licencja jest ograniczona do korzystania z Produktów cyfrowych zgodnie z ich przeznaczeniem oraz Regulaminu. W odniesieniu do Biuletynu oraz innych materiałów przekazywanych w sposób umożliwiający ich powtórne wykorzystanie, licencja jest ograniczona do korzystania z danych Produktów cyfrowych zgodnie z ich przeznaczeniem, a ponadto do następujących pól eksploatacji: utrwalanie i zwielokrotnianie utworu dowolną techniką. Zamawiający nie jest uprawniony do przerabiania utworu, jak również do jego rozpowszechniania bez zgody Sprzedawcy oraz bez informowania o prawach przysługujących Sprzedawcy. Zamawiający nie może w szczególności usuwać z utworów logotypu Sprzedawcy

  4. Sprzedawca udziela Zamawiającemu niewyłącznej, niezbywalnej, nieprzenoszalnej, ograniczonej czasowo licencji, bez prawa do udzielania sublicencji oraz bez ograniczeń terytorialnych; Ograniczenia czasowe wynikają z niniejszego Regulaminu. Wynagrodzenie z tytułu licencji zostało uwzględnione w cenie.

  5. W ramach licencji Zamawiający ma prawo do korzystania z Produktu cyfrowego wyłącznie w czasie udzielonego mu przez Sprzedawcę dostępu.

  6. W przypadku naruszenia zakazu, o którym mowa w niniejszym paragrafie, w tym naruszenia praw autorskich, Sprzedawca ma prawo domagać się od Zamawiającego odszkodowania i zadośćuczynienia.

 

§ 10 Odstąpienie od umowy

  1. Zamawiający będący Konsumentem lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy bez podania przyczyny. Postanowienia niniejszego paragrafu odnoszą się tylko do podmiotów wskazanych w zd. pierwszym.

  2. W celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, Zamawiający powinien poinformować Sprzedawcę o tym w drodze oświadczenia złożonego drogą mailową lub na adres Sprzedawcy; Oświadczenie może zostać złożone z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku 1 do niniejszego Regulaminu.

  3. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Zamawiającemu, jeżeli spełnienie świadczenia w postaci dostarczania treści cyfrowych rozpoczęło się za wyraźną i uprzednią zgodą Zamawiającego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego spełnieniu przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Zamawiającemu potwierdzenie otrzymania zgody.

  4. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia Umowy.

  5. W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowę uważa się za niezawartą, a Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni, dokonuje Zamawiającemu zwrotu płatności na rachunek bankowy z którego została uiszczona Cena.

  6. Akceptując niniejszy regulamin Klient wyraża zgodę na dostarczenie zamówionych Produktów cyfrowych, w szczególności Szkolenia on-demand 24/7 przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie od umowy i przyjmuje do wiadomości, że Produkt cyfrowy zostanie mu dostarczony niezwłocznie po opłaceniu Zamówienia, co oznacza utratę prawa do odstąpienia od Umowy. W przypadku Biuletynu Ochrony Środowiska faktyczna usługa może zostać zrealizowana później niż w ciągu 14 dni od zaakceptowania Zamówienia, z uwagi na specyfikę tego Produktu cyfrowego.

 

§ 11 Ochrona danych osobowych

Składając Zamówienie Zamawiający potwierdza zapoznanie się z zasadami przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę, które to zasady zostały opisane w Polityce prywatności dostępnej pod adresem https://www.kancelariaochronysrodowiska.pl/PolitykaPrywatnosci

 

§ 12 Reklamacje i odpowiedzialność

  1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady Produktów cyfrowych wobec Zamawiającego będącego Przedsiębiorcą, chyba że wada Produktu cyfrowego została podstępnie zatajona.

  2. W każdy przypadku, odpowiedzialność Sprzedawcy ograniczona jest do trzykrotności faktycznie otrzymanego przez Sprzedawcę wynagrodzenia za dany Produkt cyfrowy. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści.

  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, w tym kodeksu cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. ze zm.; ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. ze zm. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

  4. Zamawiający może złożyć reklamację drogą mailową lub na adres Sprzedawcy.

  5. Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od dnia jej złożenia i w tym terminie udziela informacji o pozytywnym lub negatywnym rozpatrzeniu reklamacji.

 

§ 13 Postanowienia końcowe

  1. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 1 czerwca 2025 r.

  2. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie istotnych postanowień Umowy następuje przez przekazanie treści niniejszego Regulaminu Zamawiającemu na wskazany przez niego przy składaniu Zamówienia adres e-mail.

  3. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Wszelkie zmiany Regulaminu obowiązują od daty opublikowania ich na stronie internetowej serwisu kancelariaochronysrodowiska.pl.

  4. Do umów zawartych przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu, stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązującego w dacie zawarcia Umowy. Przy czym Sprzedawca może poinformować Zamawiającego, który jest stroną Umowy o charakterze ciągłym, o zmianie Regulaminu i zmiana ta będzie skuteczna, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 kodeksu cywilnego (tzn. Zamawiający został prawidłowo powiadomiony o zmianach), a Zamawiający nie wypowiedział Umowy w terminie 30 dni.

  5. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy z przyczyn niezależnych od niego, w tym w szczególności z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego (np. podanie błędnych danych) lub po stronie innych podmiotów i osób, jak również operatorów sieci czy Operatora płatności.

  6. Niniejszy Regulamin, jak i wszystkie Umowy podlegają przepisom prawa polskiego.

  7. Ewentualne spory powstałe między Zamawiającym będącym Przedsiębiorcą a Sprzedawcą będą rozpatrywane przez sąd właściwy z uwagi na siedzibę Sprzedawcy. W odniesieniu do Zamawiającego będącego Konsumentem albo Przedsiębiorcą na prawach konsumenta sąd właściwy będzie ustalany na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów.

  8. W przypadku uznania któregokolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu za niezgodne z prawem albo bezskuteczne, nie będzie to skutkowało nieważnością lub bezskutecznością całego Regulaminu, a wadliwe postanowienie zostanie uznane za nieobowiązujące, przy czym Regulamin pozostaje w mocy w pozostałym zakresie.

  9. W celu polubownego rozpatrzenia sporu lub reklamacji, Zamawiający będący Konsumentem ma możliwość zwrócenia się do:

  • stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,

  • wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu lub Federacji Konsumentów,

  • powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów i uzyskać pomoc w sprawie umowy lub

  • skorzystania z Europejskiej platformy internetowego rozstrzygania sporów (ODR), służącej rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami http://ec.europa.eu/consumers/odr przy czym ODR od 20 marca 2025 r. przestanie przyjmować jakiekolwiek skargi, a od 20 lipca 2025 r. zostanie całkowicie zlikwidowana.

 

 

Załącznik nr 1 Wzór formularza odstąpienia od umowy

 

Ja niżej podpisany ……………………….. niniejszym odstępuję od umowy z dnia…………………. dotyczącej……………………………

 

Imię i nazwisko: …………………………………………………………

Adres: ……………………………………………………………………………

Data: ……………………………………………………………………………...

Podpis: …………………………………………………………………………..